dimarts, 18 de maig del 2010

Galetes de mantega amb maduixes i xocolate blanc


Un nom ben llarg... però com les explique sinó?
Aquestes fantàstiques galetes les vaig fer arran de visitar la pàgina d'una gran respostera per afició: Bea. En veure-les vaig saber que no podria aguantar-me molt de temps sense tastar-les i la forma més fàcil era fent-les jo mateixa. He tingut algunes dificultats tècniques com que no tinc aparells de pastisseria (ni una Kitchen Aid, ni un trist aprimador de pasta -àlies "rodillo"-) i alguns dels ingredients no sabia ni que existiren :P.
La deficiència en aparells els supleix la paciència i les mans, i els ingredients buscant i preguntant aparegueren. Em varen servir d'excusa per a passejar-me tot el matí pel centre de València :).
Primera parada: Mercat Central. Serà de les coses que més estranyaré quan me'n vaja de la ciutat (per qüestió de feina l'abandonaré en poques setmanes). Allí vaig trobar una parada genial de fruits secs que tenien una amplia secció de fruites deshidratades. Maduixes deshidratades aconseguides! Després de pegar voltes i voltes com una xiqueta quan la porten a la fira i tot ho vol veure i tot li agrada, vaig trobar una parada menuda de xocolates portada per uns argentins. Gotes de xocolate blanc al cabàs!Ja només em quedava que la essència de vainilla, i em vaig conformar amb l'aroma de vainilla de Vahiné que vaig trobar a uns grans magatzems. La resta d'ingredients els podeu trobar a qualsevol supermercat.

Us enllace la recepta original, per si podeu fer-la com Bea millor que millor. Si voleu la forma d'anar per casa... seguiu les meues instruccions ;)

Ingredients:
100g de xocolate blanc en gotes
120g de maduixes deshidratades
70g de sucre de llustre
250g de mantega a temperatura ambient
260g de farina
1 cullerada de aroma de vainilla
1 cullerada de nata líquida
1 pessic de sal

Procediments:
1. Talleu en trossets les maduixes i reserveu-les.
2. Bateu la mantega amb el sucre de llustre fins que quede com una crema blancosa. (com que no tinc batedora, ho vaig fer ajudant-me una forqueta i d'una barilla de muntar clares)
3. afegiu la farina, la essència de vainilla, la cullerada de nata i la sal i continueu baten fins que quede ben mesclat. Afegiu després el xocolate blanc i els trossetes de maduixes deshidratades. Mescleu fins que queden repartits tots els ingredients.
4. Aboqueu la massa damunt de paper per al forn. Com que la massa està apegalosa en ajudarem per a aplanar-la posant un altre tros de paper damunt d'ella per a que no se'ns quede enganxada a les mans/rodet. Estireu la massa amb un aprimador de forma quede un poc menys d'1 cm de gruix. Si, com jo, no en teniu, aplaneu la massa amb les mans.
5. Deixeu la massa estirada a la nevera per que prenga consistència com a mínim 30 mín (Bea aconsella un màxim de 12h)6. Precalenteu el forn a 165º
7. Una vegada la massa refredada, traieu-la de la nevera i amb un motlle de galletes aneu
tallant-les i posant-les damunt d'una safata de forn (jo vaig posar paper també). Torneu a posar-les a la nevera.
*Si no teniu motles de galletes podeu simplement passar un ganivet tallant la pasta en quadrats i quan estiguen cuites i fredes anar separant-les amb molta cura. No seran tan boniques però ja us dic que estaran igualment boníssimes.
8. Coeu les galletes al forn a 150º fins que estiguen un poc daurades per les vores. (la recepta posava que serien uns 45min, al meu forn, no sé si perquè el termostat està espatllat o que només van tardar uns 20 min en coure's)
9. Deixeu refredar completament les galletes abans de traure-les de la safata del forn, ja que quan encara estan calentes encara estan toves i se'ns poden trencar fàcilment.

Un últim apunt, recomane fer-les a l'hivern, perquè ara que ja fa caloreta és difícil que la massa mantinga la consistència necessària per a tallar-la.

Ara sí!!! Gaudiu de les galletes, i si les acompanyeu d'un poc got d'orxata com férem nosaltres, millor que millor!!!







1 comentari:

Bea Roque ha dit...

HOla Marieta!! Muchas gracias por tu correo!!! Perdona que haya tardado tanto en visitarte!!!... No sabes como me alegro que te hayan llamado la atención las galletas y que te hayas decidido a hacerlas!!!! Espero que las difrutaras!!!

Un beso muy fuerte

Bea