dimecres, 16 de gener del 2008

Canelons d'espinacs i formatge de cabra

Aquesta és la primera recepta que pense i la faig jo, sense haver-la vist escrita en cap lloc. Però aquest matí m'han xafat la il·lusió d'inventora de plats quan m'han dit que ja existia :P. Bé, en realitat no és una combinació gens estranya i els ingredients són molt comuns... en fi, a la pròxima més!
Ingredients (4 persones)
16 làmines de pasta de canelons
Per al farcit:
1/2 Kg d'espinacs
formatge de cabra
1/2 ceba
pinyons
panses
oli
sal
per a la beixamel:
400 cc de llet
2 cullerades de farina de dacsa
1/2 ceba
oli
sal
nou moscada

Procediment
Canelons
1. Prepareu les làmines de canelons segons les intruccions del fabricant
2. Peleu la ceba i talleu-la fina. Poseu-la a sofregir
3. Afegeix els espinacs al sofegit de ceba, saleu i deixeu coure.
4. Quan els espinacs s'hagen cuit, afegiu les panses i pinyons al vostre gust. Remeneu-ho i deixeu coure 2 minutets.
5. Afegiu el formatge de cabra tallat a trossets i aparteu del foc.
Beixamel
1. Feu un sofregit de ceba
2. Mentrestant, disoleu la farina de dacsa en un got de llet
3. Quan el sofregit està llest, afegiu un got de llet i quan aquesta bulla, poseu-hi la mescla de llet i farina de dacsa.
4. Baixeu el foc i remeneu fins que la salsa es faça espesa
Muntatge
1. Poseu un poc de beixamel al recipient on aneu a coure els canelons.
2. Feu rotllets amb la pasta de canelons, posant el farcit a dins
3. Poseu els canelons damunt de la base de beixamel i cobriu-los amb la beixamel restant
4. Poseu-ho tot al forn a 200ºC durant uns 15min i després gratineu-ho 5 min

Bon profit!!!

3 comentaris:

Anònim ha dit...

mmm q bons estavem...vaig tindre las sort de tastar-los...!!!

Davitín ha dit...

wapa!! ací estic... saps que hi ha una tastaolletes de Barcelona?? m'he confós i he anat al seu blog pensant-me que era el teu...

atio ha dit...

hola,
m'ha encantat la teua recepta dels canelons d'espinacs i formatge de cabra. M'encataria que continuares dient-nos noves receptes. Em faré la teua fan nº 1.
Gràcies